Bedårande

Min lilla älskling börjar bli stor. Man märker det dock inte så mycket själv förrän man tittar på foton från när han var riktigt liten. Men han är helt underbar och ger mig så mycket glädje! Jag ångrar verkligen inte att jag har honom, han kommer ju länge, länge vara en i familjen - chinchillor kan leva upp till 30 år! Han underhåller sig själv när han springer ute på eftermiddagarna när jag släpper ut honom för motion. Som igår exempelvis, föll han ner i hinken med moppvattnet. Han ska bokstavligen alltid lägga näsan i blöt. Efter denna traumatiska upplevelsen för Winnie (chinchillor avskyr att bada) satt han och huttrade i min famn resten av kvällen. Han hade då krymp till en tredjedel av sin storlek vilket man inte kan tro, han har ju en liten ghettobooty trots allt. När jag väl släppte in honom i buren för att han skulle kunna putsa sig resten av natten, var det första han gjorde att rulla sig i sin sand som är som vitt damm! Då hade jag en "brand spanking new chinchilla", spinkig och kritvit! Åh, min snutte... jag är ju som hans mamma, han är ju bara 3,5 mån. Idag är han den renaste lilla chinchillan med grymt mycket volym i håret!


Winchester

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0